fredag 24 juni 2011

Midsommarblommor

Aldrig smakar väl en frukost så gott som när man har gått en långpromenad innan! Ebba vaknade tidigt (som vanligt) så vi bestämde oss för att låta pappan få sovmorgon, så efter en flaska vällling gick vi ut till stallet och fixade och sen gav vi oss ut på promenad och plockade blommor till Ebbas midsommarkrans som jag snart ska göra. Det är som balsam för själen att plocka blommor! Ända sen jag var liten har jag älskat det, ja när jag var liten var jag helt galen i att "pocka bommor" och inga blommor var säkra, varken vilda eller i trädgårdar :)

Iallafall så var frukosten när vi kom hem var alldeles ljuvlig! Nu ska här fixas och bakas inför midsommar firandet!


 

Nej dessa vackra blåklockor är inte plockade idag, men däremot så pryder dom vårt matsalbord, och har gjort i en snart en vecka och är fortfarande lika fina! Sånt gillas!

Trevlig midsommar alla härliga läsare!!

Inga kommentarer: