tisdag 25 september 2012

I ur och skur


Här hemma är vi ute även om regnet öser ner. Har man hund och hästar så har man inget direkt val, även om jag själv tycker det är ganska mysigt med regn, det gäller bara att klä sig rätt. Ebbas nya regnkläder från Lindex kom väl till pass idag (tack mamma och pappa!), själv kom jag precis i mina regnbyxor som liksom var vääldigt trånga i midjan helt plötsligt ;-)



 Vad är väl roligare än att hoppa i vattenpölar så det skvätter överallt? :)


Så länge man har gummistövlar och regnkläder är det fritt fram att hoppa hemma hos oss!



Den här lilla killen är dock inte lika förtjust i varken regnet eller sin "regnjacka". Fast att det är mkt för hans skull vi går ut ;)


Men hur mysigt det än är med hopp i vattenpölar och gnäggande glada hästar när man kommer med hö och äpplen så finns det nästan inget mysigare än att krypa upp i soffan när man kommer in med lite fika. Så mysigt att pluttan faktiskt somnade i mitt knä när vi gosade. Hon är inne i en gosperiod just nu och älskar att mysa i knät. Det är bara att njuta så länge det varar!

Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara Bilder på Ebba! Håller med, det är bara att vara ute trots regnet speciellt om man får mysa när man kommer in. Kram Therese.O

Mia sa...

Tack! :)
Ja visst är det så! Det blir ju bara extra mysigt att komma in till värmen sen :)
Kram

zita andersson sa...

Hej! Jag tycker att det är super kul att du börjat med din blogg igen. Du känner inte mig men Tessan E är min systerdotter så det var genom henne det började. Jag såg att du hade hästar och jag är intresseerad av sådana och sen blev det att jag följt dig och Ebba. Saknade er för det är en jättefin blogg du har. Hoppas att du fortsätter. Tack för att vi får vara med i er vardag , jättekul. Hälsningar Zita

Mia sa...

Hej! Tack vad glad jag blir! Vad kul att du läser! Jag älskar att skriva och fota så har svårt att hålla mig härifrån :)
Nu ska jag kika in hos dig. Tack snälla för din fina kommentar!
Kram