fredag 28 september 2012

Glimtar från Ebbas rum

Hej på er!

Åh äntligen sol ute!! Det innebär en stunds målning för mig strax. Har suttit inne och betalat en hel hög med räkningar, aldrig kul men skönt när det är gjort!
Men innan vi går ut tänkte jag visa lite bilder från Ebbas rum i morse, får ju passa på medan sängen är nybäddad!


Mycket gosedjur är det, Ebba är alldeles tokig i dom och alla har namn och ska sova i sängen med henne. Hon märker direkt om man försöker ta bort något, men nu när hon har stor säng får dom ju plats utan problem. (Vi hoppade juniorsäng och köpte stor direkt så vi kan ligga och gosa och läsa sagor för henne i den) Värre var det i spjälsängen, där fick man plocka undan hälften när hon somnat så att hon slapp ligga på dom min lilla busfia! Nu kan man lägga de flesta vid ändgaveln och bädda med bara några stycken fram. Min favorit är danska Maileg kaninen som får sitt i fönstret.


Nehe nu är det bäst jag sätter fart så jag hinner måla lite innan Ebbis och jag ska besöka en vän =)

KRAM!

2 kommentarer:

Franander sa...

Åhh vad fint!! Vem skulle inte trivas där:) Vi har samma säng som Ebba fast i dubbel här hemma nu, hade en Malm innan. Hoppade också juniorsäng till Walter, skönt tycker jag om man behöver rotera nattetid:) KRAM

Mia sa...

Tack vad gullig du är! :) Tycker hemnes gaveln är så fin!
Ja kan bara hålla med dig, himla skönt att man får plats i sängen, och guld värt när lillasyster eller lillebror kommer tror jag! :)
KRAM