fredag 23 november 2012

Fredag!!

Och jag är helt slut. Skulle kunna somna sittande om jag fick men det går ju såklart inte. 
är inne i en sån trötthetsfas just nu, har superenergi i en stund och drar igång 1000 projekt för att sen inte orka röra mig nästa stund. Vilket just nu innebär att vi har projekt på g i hela huset men inget är färdigt. Inte alls likt mig! Men jag betar av lite eftersom. Bloggningen har det inte riktigt funnits energi till sista tiden. 
Sen sist har jag hunnit fylla år och jag måste varit väldigt snäll för jag har fått så mkt fina saker så det är inte klokt! Som en ny soffa, fåtölj och fotpall, presentkort på ansiktsbehandling och ryggmassage, presentkort på kompaniet och Mq, Mateus porslin, bakbok, pengar och massa fina blommor. Och så en härlig vetekudde man kan spänna runt ryggen som lindrar min just nu ständigt onda rygg. 

Visar några bilder på tårtan från mitt kalas. En lime och kokostårta (med bottnar som jag färgade rosa så det skulle bli fina tårtbitar men det glömde jag ju tyvärr att fota) som faktiskt blev ganska god, jag är inget större fan av tårtor men den här med krämig frosting istället för grädde tyckte t om jag om!





Cassie har fått en operationstid nästa måndag nere i Malmö så nu är det bara att hoppas att hennes sår ska vara helt läkt tills dess! Håller just nu på med en svallköttsbehandling på henne och det har faktiskt börjat se finare ut sista dagarna! Nu är jag mest nervös för nedsövningen och uppvaket.. Och att vi måste köra ner henne mitt i natten och hon inte får äta nåt i transporten då hon ska vara fastnade 12 timmar innan. Fast ingen mening med att oroa sig innan, opereras måste hon ju göras hur eller hur så det är bara till att bita ihop!

Tänkte jag skulle fota lite i vårt hus i närmsta dagarna, har hänt lite saker både här och där som jag tänkte visa  :)
Passar på nu medan jag är sugen på att fixa och ser fram emot att gå in i bebisbubblan ganska snart och inte fundera på hemmet så mkt ;)
Vi var på tillväxtultraljud i tisdags och allt såg bra ut och bebis hade visst fått näring, för hon eller han vägde ca 200 g mer än normalt för att vara i v 33, så vi får se antingen kommer kanske h*n tidigare eller så blir det en stor bebis! Huvudsaken är det är en frisk liten bebis som fått näring! Ebbis vägde 3315 g och hon var ju 16 dagar "sen" så hon var ju inte särskilt stor. Ähh vi få se, längtar så efter vår lilla bebis nu!!

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att er lill* växer och må bra i magen. William kom 2 veckor för tidigt och vägde 3960, puh.. Kan du inte skriva ut receptet på tårtan graneringen , ser super god ut :) Kul att läsa dina inlägg och ser fram emot mer inspiration från ert fina hem :) Kram Therese O

Mia sa...

Ja så himla skönt att veta! :) Haha ja vi får se jag kanske får en riktig liten klump denna gången ;)
Visst kan jag göra det, gör det alldeles strax!
Tack snälla för att du läser och för gulliga kommentarer!
Kram